tirsdag 14. oktober 2008

Regntid er i høyeste grad skrive-oppgave-tid


Nå har det gått en stund siden vi har gitt noe lyd fra oss på disse blogg-kanter. Vet ikke hvor tiden ble av jeg, den bare forsvant. Men uansett, alt er bare bra i Pondy. Forrige uke var det utrolig varmt og stekende sol, og jeg brukte en god del tid på å ligge oppe på den lille takterassen for å nyte sola og høre på lydbok (og lese pensum...). Hører på andre bok av Stieg Larsson, utrolig spennende.

Men så; monsun, og med bøttevis med regn, torden og brak og ikke fullt så varmt lengre. Væromslaget kom i helgen, og i går (mandagen) kunne de ansatte på skolen "stolt" erklære at nå var monsunen kommet! Uværet kommer litt i rykk og napp, og vi ser fortsatt blå himmel og sol en gang i blant. Men plutselig bøtter det ned, og terassen vi bor på (bildet) blir raskt forvandlet til ett badebasseng.

Men det er jo perfekt vær for skolearbeid, og skriving av gruppeoppgaven som man hele tiden skyver foran seg. Når jeg er såkalt skoleflink pleier å sitte i sengen med dataen på fanget, og får gjort en del pga ingen internett-tilgang i sengen. Da må jeg bort til døråpningen (som nå), eller utenfor på terassen (men mer usikkert pga de siste tiders regn). Men det er jo litt koselig med slikt vær også da, minner meg om høst og Bergen;):) Våkner midt på natten av at det rister i det vesle "huset" vårt, og at man må trekke lakenet litt bedre rundt seg. Mm, savner nesten en skikkelig varm dundyne og kaldt i rommet som vinteren i Norge..



Anders og jeg har også blitt brilleslanger og konsumenter av store mengder øyedråper av ulikt slag. Jeg sliter med vedvarende øyeinfeksjon, og nå ser det ut til at jeg har smittet kjæresten min med det også. Men ikke like hardt "rammet" som meg da;)

Men for å oppsummere mitt vær-innlegg, alt er bare bra her på terassen i en mellom-storliten by (ca 500 000 innbyggere) i den sørøstlige delen av India. her skal vi være i knappe tre uker til, før vi drar på en ukes tur til Krabi, Thailand:).
Take care,
hugs Camilla

Ingen kommentarer: